Piompun koti

Piompun koti

tiistai 18. tammikuuta 2011

Valenciaa... ja .. sinistä .. ja ...

...muuta tyyliin sopivaa. Juu mulle on vuosien saatossa kertynyt näitä tummansinisiä astioita. Tätini niitä pääasiassa on ilokseni lahjoittanut.




Tämän ihqun sormustimen Tätini on tuonut tuliasisena Venäjältä.






Hän on myös lahjoittanut nämä Arabian pienet kupposet. Tuo Virva kuppi on mulle ihan uus tuttavuus. En edes tiedä milloin on ollut tuotannossa? Pöllö kuppiahan taitaa saada tällä hetkelläkin kaupoista myös punaisena ja valkoisena.






Tämä "metso" suolasirotin on kans mulle ihan mysteeri. En yhtään muista mistä se on meille eksynyt, (oliskohan mieheni peruja). En oo hennonnut heittää pois kun tavallaan on vähän samaa tyyliä näitten kanssa. Olen kyllä nähnyt näitä joskus kirppiksillä suht kovaan hintaan (n.10e) Tai no enhän mä tiedä mikä tää on, vaikuttaa kyllä käsinmaalatulta.







Ja sitten sokerina pohjalla Valenciaa! Tämä on ainakin käsinmaalattua! Joukossa on myös yksi iso kuppi jossa tuommoinen linnun kuva. Se ei siis ole Valenciaa vaan jotain muuta? Mitä lie?





In 1960's Arabia introduced this beautifully designed pattern called 'Valencia' in stoneware with hand painted decoration underglaze in tones of midnight blue. This striking pattern was the masterpiece of it's designer, artist Ulla Procopé (1921-1968), who worked for Arabia from 1948 to 1968.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kivasta viestistäsi :)